Skip to content Skip to footer

Despre afacerea de succes a Adrianei Arnaut, inițiată în concediul de maternitate: „E greu, dar sacrifici și lucrezi”

E adevărat că, în concediul de îngrijire a copilului, multe femei simt că stagnează profesional și personal, întrucât le acordă celor mici toată atenția și grija. În același timp, tot ele demonstrează că sunt o sursă de energie și că pot lansa o afacere prosperă chiar și în perioada maternității. Este și cazul Adrianei Arnaut, una dintre administratoarele „Ask a MOM”, care a fondat prima și singura agenție de copywriting și content writing din Republica Moldova. Tot ea este cea care scrie articolele pe blogul askamom.md.

Adriana Arnaut face copywriting de la vârsta de 19 ani, când a început să scrie în limba engleză pentru mai multe publicații din străinătate: „Era doar un hobby, scriam câte cinci texte pe zi pentru o revistă online pentru femei și câștigam lunar 3.000 de lei. Între timp, făceam licența în avocatură”.

Ideea de afacere a pornit când era membră a comunității „Ask a MOM”. A văzut un anunț în grupul „Ask a Woman” în care era menționat că se caută o persoană care să scrie texte în limba engleză pentru publicații online de peste hotare.

„Am spus că aș fi interesată de ofertă. Mă aflam în concediu de maternitate cu al doilea copil (avea 4-5 luni). Am trecut testarea online și am început a scrie pentru ei. Lucrând mult în pauzele de somn ale copiilor, mi-am perfecționat felul de a lucra. Cel mai mare secret pentru a iniția o afacere când ai copii mici e să profiți de orice moment liber (când ei dorm, când stau cu tatăl) și să lucrezi. E greu, pentru că în acel moment vrei să dormi, să faci baie, dar sacrifici și lucrezi. Recunosc, citeam foarte mult, participam la cursuri online și mă dezvoltam tot mai mult”, povestește Adriana.

Începutul a fost unul dominat de incertitudine: „Mă tot întrebam dacă e corect ceea ce fac, dar dubiile dispăreau când intrau banii în cont. Când am finalizat studiile de licență, în țară activau 1.000 de avocați. Când am ieșit din concediul de maternitate cu al doilea copil, erau deja 3.000 de avocați. Paradoxal, dar dreptate tot nu este”.

Abilitățile sale de lucru au fost apreciate de persoanele pentru care scria și Adriana fusese recomandată altor persoane publice. Afacerea prospera, însă problemele începeau să se multiplice, din cauză că ea nu era angajată oficial, respectiv pierdea multe comenzi. Sosise momentul pentru extinderea afacerii.

„Fetița, Neti, mergea la grădiniță, însă cu băiatul, Cristi, care avea doar un an, stăteam acasă. Mă mai ajutau bunicile, dar vreo 2-3 ore, întrucât ele tot erau angajate”, adaugă Adriana.

În prezent, copywritingul este domeniul de bază al Adrianei. A fondat „CreativeAd”, prima și singura agenție de copywriting și content writing din Republica Moldova. Asta înseamnă scrierea textelor promoționale, începând cu sloganuri și terminând cu texte întregi, în care promovezi produse/servicii. Ideea de bază este să o faci într-un mod atât de subtil, încât omul să vrea să-l încerce, prin urmare să vinzi un produs/serviciu.

Nu e ușor, dă asigurări Adriana: „Pentru a reuși, e nevoie să însușești peste 50 de scheme de promovare în text a unui produs/serviciu. Fraza că avem cele mai bune servicii și produse deja nu mai funcționează. Trebuie să convingi omul de ce un produs/serviciu este bun. Mi se pare că mă descurc destul de bine și lucrez ca să o fac și mai bine. Dacă vrei să devii cel mai bun în ceea ce faci, trebuie mereu să înveți”.

Printre clienții agenției pe care o conduce se numără companii importante și bine-cunoscute atât în Moldova, cât și peste hotare. CreativeAd prestează inclusiv servicii de social media management, oferind publicului texte bine-structurate, motivaționale și corecte din punct de vedere SEO (optimizare pentru motoare de căutare), ortografic, gramatical și stilistic.

Concomitent, Adriana lucrează în calitate de content writer, adică scrie texte pe bloguri, în numele unor persoane publice.

În drumul spre cariera potrivită, Adriana spune că a avut parte de susținerea soțului, Nelu Arnaut, și a colegelor de la „Ask a MOM”. Cel mai mare impediment i-a fost să găsească oameni care să lucreze cu ea, să dea dovadă de responsabilitate și dorință de a lucra.

„Nu voi generaliza, dar majoritatea oamenilor din țara noastră așteaptă să le cadă de undeva bani mulți, fără să depună efort”, spune ea. 

Adriana dorește să înființeze o școală de copywriting în Moldova. suntparinte.md îi urează mult succes! 

Mottoul Adrianei Arnaut – „Atunci când faci ceea ce-ți place, nici nu simți că muncești. Secretul e să-ți transformi pasiunea în job!” 

Menționăm că Adriana Arnaut se numără printre speakerii primei ediții „WOW Business Mom”. suntparinte.md a fost partenerul evenimentului.

Foto: Facebook Adriana Arnaut/Photography by Olga Agathokleous

Avertizare! Preluarea conținutului, fără a cita sursa, dăunează grav imaginii instituției dvs. Puteți prelua în limita a 500 de caractere, dar să citați sursa cu link activ. Conținutul poate fi preluat integral doar cu permisiunea redacției Suntparinte.md.

Adresa: str. Alexei Mateevici, 46/1, Chișinău, Republica Moldova
Număr de contact: 068 294 424

CMT © 2024. Toate drepturile rezervate.