Zece recomandări alimentare pentru mamele ce alăptează
Bebeluș

Zece recomandări alimentare pentru mamele ce alăptează

După nașterea bebelușului, prima întrebare pe care o au mamele este: „Ce ar trebui să mănânc pentru a avea suficient lapte pentru copilul meu?”.

Recomandările privind nutriţia femeii în perioada de alăptare sunt în mare parte similare celor din perioada de sarcină şi respectă principiile generale ale alimentaţiei sănătoase:

  1. Pentru a-i oferi bebeluşului lapte de calitate, e necesar să vă alimentaţi zilnic cu brânză de vaci, iaurturi, lapte, carne, grăsimi.
  2. Consumaţi cât mai multe fructe şi legume proaspete – vitaminele se transmit prin lapte.
  3. Eliminați orice alimente care se pot asocia cu riscuri pentru mamă sau pentru copil: carne şi ouă insuficient prelucrate termic, legume sau fructe nespălate, lapte nepasteurizat, peşti din ape contaminate, alimente care au cauzat reacţii alergice în trecut etc.
  4. Beți nu mai puţin de 1,5–2 litri de lichid pe zi – lapte, compot, sucuri, ceaiuri din plante.
  5. Pentru a avea un copil inteligent, consumaţi numai sare iodată! Reţineţi: deficitul de iod afectează creierul copilului.
  6. Nu faceţi abuz de alimente sărate, prăjite, condimentate.
  7. Evitaţi ceaiul verde şi negru, cafeaua – ele inhibă absorbţia fierului. Este foarte important să cunoaşteţi care vă este nivelul fierului în sânge şi să luaţi măsuri în cazul în care aveţi anemie. În această privință, e nevoie consultația medicului de familie.
  8. Stresul şi oboseala micşorează secreţia laptelui. Încercaţi să vă relaxaţi cât mai des.
  9. Nu fumaţi, nu consumaţi alcool, nu luaţi medicamente fără prescripţia medicului.
  10. Pe perioada alăptării NU este permisă o dietă strictă pentru a reveni la greutatea de dinaintea sarcinii. Aceasta poate conduce la pierderea laptelui. Este important să urmați o dietă echilibrată, fără excese.

Sursă foto: arhivă UNICEF

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.