Siguranța familiei

TOP 7 cel mai greu de digerat combinații alimentare, de la nutriționista Victoria Ursu

By octombrie 21, 2016 No Comments

Trecem printr-o etapă de conștientizare în ceea ce privește cultura alimentară. Din inerție sau din necunoaștere, încă percepem drept „bunișoare” multe dintre combinațiile totalmente nepotrivite. Probabil, de mici am învățat să mâncăm ceea ce este bun, doar că „bunul” este pentru limbă.

9479_686472828129415_4610722983891485530_n

Adesea, părinții nici nu realizează care este rolul alimentației în dezvoltarea fizică și intelectuală a copiilor. Cei mici sunt hrăniți cu lingura cea mare, primesc desert drept recompensă pentru că au mâncat totul din farfurie și se îndulcesc cu ciocolate și bomboane oferite de părinți ca bonusuri pentru „fii cuminte” sau rezultate bune la învățătură.

De ceva timp, tinerii părinți încep să se informeze și să corecteze greșelile alimentare moștenite. Din dorința de a-și proteja copiii și de a nu le pune în pericol sănătatea, ei aleg inteligent combinațiile alimentare.

În continuare aflați care sunt 7 cel mai greu de digerat combinații alimentare, potrivit nutriționistei Victoria Ursu:

1. Apa consumată în timpul mesei sau imediat după masă

Această combinație inhibă și îngreunează digestia. Este recomandată servirea unui ceai cald, dacă e imposibil mestecatul (de exemplu, în cazul ficatului de pui sau al altor alimente uscate).

2. Fructele consumate împreună cu alte alimente

Fructele vor fi consumate pe stomacul gol, pentru importanța substanțelor nutritive (vitaminelor și mineralelor) necesare corpului. Deși mulți dintre noi sunt obișnuiți să le consume ca desert după masă, cel mai bine este ca ele să fie consumate cu aproximativ 30 de minute înaintea mesei sau la două ore după masă. Zahărul, fructoza și dextroza inhibă secreția sucurilor gastrice, iar alături de alte alimente fermentează.

3. Amidonoasele combinate cu proteinele

Pentru digerarea legumelor și a cerealelor sunt necesare enzime alcaline, în timp ce pentru digerarea proteinelor este necesar acidul clorhidric. Acesta va inhiba enzimele alcaline, cerealele vor fi „ținute” mai mult în stomac și vor intra în fermentație, creând astfel indigestii și balonări.

4. Combinarea a două alimente concentrate

Alimentele concentrate sunt toate alimentele în afară de legume sau fructe. Vom evita combinarea a două tipuri de proteină la aceeași masă sau a proteinei cu cereale. De exemplu: carne și brânză, pește și ouă, cașcaval și cartofi etc. Cerealele între ele se vor combina. În general, este delicios terciul din quinoa și bulgur.

5. Alimentele grase (untul, uleiurile, oleaginoasele etc.) combinate cu proteinele sau cu amidonoasele

Alimentele grase se asociază corect doar cu vegetalele.

6. Laptele consumat cu alte alimente

E de preferat ca laptele să fie consumat la o masă, fără a fi combinat cu alte alimente din simplul motiv că este un produs greu de asimilat, ce îngreunează și digestia.

Deși este încă o controversă atunci când ne referim la consumul laptelui de vaci (personal l-am exclus din alimentația copiilor), mulți părinți nu-l pot exclude pentru gustul de „bun” și lipsa de varietate la dejun.

7. Combinația: amidon + zahăr + grăsimi

Se pare că această combinație este cea mai toxică. Ne referim la dulciuri, prăjituri, fast food și plăcinte.

Fie că ne-am obișnuit cu bucatele cumpărate (pentru că sunt la îndemână și ne e ușor), fie că punem în farfurii plăceri doar pentru că copiii nu mănâncă altceva, trebuie să conștientizăm că noi, părinții, răspundem de sănătatea copiilor, mai cu seamă în adolescență și la maturitate.

Meditând asupra celor spuse, rămâne să ne întrebăm: le dăm copiilor de mâncare sau le dăm hrană? Și e o diferență.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.