Știri

„Telefonul Copilului” – platforma de încredere pentru mii de minori din țară. Ce probleme au reclamat

Postat de iunie 4, 2019 No Comments

Comunicare defectuoasă cu părinţii sau rudele apropiate, hărțuire în şcoală sau în cercul de încredere ori sentimentul de singurătate. Acestea sunt doar câteva dintre zecile de probleme cu care s-au adresat mai mulți copii din țară la „Telefonul Copilului”, pe parcursul a 5 ani.

Fiind conceput ca un instrument de sprijin emoțional atât pentru copii, cât și pentru părinți, „Telefonul Copilului” a devenit o platformă de încredere pentru multe persoane. Pe parcursul celor 5 ani de activitate a serviciului, specialiștii psihologi au consiliat aproximativ 33 de mii de persoane din toată țara, printre care: circa 22 de mii de copii și 4 mii de părinţi/îngrijitori, vecini, rude etc.

Printre problemele adresate specialiștilor de către copii sunt:

  • probleme de relaţionare între semeni;
  • lipsa de comunicare şi sentimentul de singurătate;
  • probleme emoţionale;
  • subiecte de sexualitate;
  • cazuri de violenţă;
  • neglijare;
  • exploatare sau trafic al copilului;
  • comunicare defectuoasă cu părinţii sau rudele apropiate;
  • hărțuire în şcoală sau în cercul de încredere ori sentimentul de singurătate.

De asemenea, circa 2.059 de copii victime ale violenţei, neglijării, exploatării sau traficului au primit asistență din partea psihologilor serviciului „Telefonul Copilului”.

„Scopul nostru este ca toți copiii din Republica Moldova să cunoască despre acest număr, să sune și să vorbească despre problemele cu care se confruntă, să se informeze despre drepturile lor şi modalităţile prin care acestea pot fi realizate şi apărate. Noi, specialiștii în domeniu, să intervenim la timp ca să prevenim situațiile de criză în care sunt implicați copiii”, a declarat secretara de stat în domeniul asistenței sociale, Viorica Dumbrăveanu.

De serviciile „Telefonul Copilului” au beneficiat și persoanele adulte care se informează despre: serviciile alternative de protecţie, modul de obţinere a ajutorului material, drepturile copilului și obligaţiunile părinţilor în raport cu copiii etc.

„Copiii au nevoie de hrană emoţională, de protecţie, afecţiune exprimată în cuvinte şi de comportamente pozitive din partea adulţilor. La „Telefonul Copilului” ascultăm copiii şi îi încurajăm să exploreze lumea în siguranţă şi să înțeleagă că orice problemă are o soluţie”, a subliniat Svetlana Nichitovschi-Moisa, manager „Telefonul Copilului”.

Informaţia recepţionată privind cazurile suspecte ale copiilor în situaţii de risc este expediată prin intermediul Fişei de sesizare a cazului către autoritatea tutelară locală (primarii de sate, comune şi oraşe) sau autoritatea tutelară teritorială (Direcţiile asistenţă socială şi protecţie a familiei/Direcţia municipală pentru protecţia drepturilor copilului Chişinău).

Serviciul „Telefonul Copilului” – 116 111 activează non-stop, apelul este gratuit, confidențial și anonim. Acesta dispune și de mijloace de comunicare pe internet: skype: TelefonulcopiluluiMoldova116111 și pagina web: www.telefonulcopilului.md.

Citiți și:

De azi, Telefonul Copilului este disponibil online. Spune-i specialistului problema ta

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.