Patru mituri despre alimentele care duc la obezitatea copiilor
Școlar

Patru mituri despre alimentele care duc la obezitatea copiilor

Practic fiecare al doilea copil din țara noastră suferă de malnutriție sau de obezitate. În același timp, potrivit datelor Ministerului Sănătății, 3 din 4 copii suferă de cel puțin o boală, majoritatea maladiilor fiind gastrointestinale. În context, e important ca părinții să nu dea vina pe alimentația din școli, ci să se întrebe cât de corect își hrănesc copiii acasă. 

A alege produse sănătoase a devenit o provocare. Producătorii își „laudă” alimentele ca fiind nutritive și folositoare. Există cel puțin 4 mituri despre alimentele care cauzează obezitate în rândul copiilor:

Mitul 1: Produsele pe care scrie „organic” sau „fără gluten” sunt cele mai sănătoase.

Pentru a înțelege dacă un produs e sănătos sau nu, nu privi ambalajul, dar citește foarte atent lista ingredientelor. Dacă produsul conține ingrediente, precum sodiu, îndulcitori artificiali și o listă interminabilă de E-uri, atunci este mai bine să renunți la el. Sodiul, de exemplu, poate duce la tensiune arterială ridicată, chiar și la copii. Dacă alimentul conține îndulcitori, copilul va fi tentat să mănânce mai mult decât în mod normal, sporind inutil numărul de calorii consumate.

Mitul 2: Sucul este o băutură benefică.

Sucurile din comerț conțin foarte mult zahăr, respectiv fac parte din produsele camuflate ca fiind sănătoase. Mult mai benefic ar fi consumul de fructe proaspete. În acest fel, copilul ia doza necesară atât de vitamine, cât și de fibre, inexistente în sucurile cumpărate.

Mitul 3: Iaurtul înghețat e un desert sănătos.

E mai sănătos ca înghețata, dar nu e cea mai bună opțiune. Copiii vor alege iaurturile înghețate cu bomboane, caramelă sau alți îndulcitori, iar desertul se va apropia, din punct de vedere caloric, de o prăjitură. Cel mai bine, îngheață iaurturile și îndulcește-le cu fructe proaspete.

Mitul 4: Chipsurile din legume le înlocuiesc cu brio pe cele din cartofi.

Experții nu recomandă să cumperi chipsuri din magazine, chiar dacă acestea sunt făcute din legume. În componența acestor gustări se găsesc foarte puține legume și mult amidon de porumb. Din punct de vedere caloric, ele nu se deosebesc de chipsurile din cartofi. În schimb, poți coace legumele în condiții de casă, cu puțin ulei de măsline și sare. În acest fel, vei fi sigur că cei mici nu consumă ingrediente ce le compromit sănătatea.

Sfaturile aparțin doctorului Dyan Hes, certificat în pediatrie și problema obezității.

sursă text: parenting.com

sursă foto: articles.supplemented.co.uk

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.