ȘcolarȘtiri

Patru discipline opționale au fost revizuite

Postat de august 23, 2019 No Comments

Curriculumurile pentru patru discipline opționale au fost revizuite și aprobate. Este vorba despre „Educație pentru sănătate” (cl. V-XII); „Geografie aplicată” (cl. V); „Educație pentru media” (cl. X-XI) și „Învățăm să vorbim argumentat” (cl. X). Elevii și părinții vor putea opta pentru studierea noilor discipline în anul de învățământ 2019-2020.

Curriculumul la disciplina opțională „Educație pentru sănătate” (cl. V-XII) a fost revizuit și pilotat în 22 de școli pe parcursul anului de studii 2018-2019. Autorii au pus la baza curriculumului revizuit „sănătatea ca stare de bunăstare fizică, mintală și socială totală, nu numai absența bolii sau a infirmității”.

Disciplina „Învățăm să vorbim argumentat” (cl. X) este destinată elevilor din clasele de liceu. Crearea unor contexte de comunicare autentică, favorizante pentru dezvoltarea argumentaţiei, bazate pe efortul individual al elevului, pe calitatea şi diversitatea metodelor comunicative de predare şi pe corectitudinea comunicării în contexte reale constituie elementele esențiale ale curriculumului respectiv.

Curriculumul la disciplina opțională „Educația pentru media” (cl. X-XI) va contribui la dezvoltarea competențelor tinerilor de a se orienta corect și a răspunde prompt la provocările zilnice.

„Geografia aplicată” (cl. V) include un curriculum de aprofundare care va dezvolta competențele elevilor de rezolvare a exerciţiilor, precum și competența de investigare.

Menționăm că, în anul de studii 2018–2019, disciplina „Educația pentru sănătate” a fost cea mai solicitată la nivel gimnazial și liceal. Aproape 20 000 de adolescenți au ales această disciplină. Mai mult, peste 7.500 de elevi din treapta primară au solicitat „Educația pentru sănătate” în precedentul an de studii.

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.