Util pentru părinți

Motivează-ți copilul să practice sportul prin propriul exemplu

By ianuarie 17, 2017 No Comments

Indiferent dacă este practicat în echipă sau individual, sportul oferă posibilitate copilului să se dezvolte armonios, să fie mai sociabil și mai responsabil. Pentru ca un copil să îndrăgească sportul, ar fi bine ca părinții să-i explice care sunt beneficiile sportului și de ce trebuie practicat.

În era tehnologiilor, copiii sunt dependenți de calculatoare, iar mișcarea este minimalizată. Liliana Palamarciuc, profesoară de educație fizică la Liceul „Prometeu” din Chișinău, susține că numai prin exemplul propriu putem motiva copilul să facă sport:

„Părintele trebuie să-i arate copilului că mișcarea este importantă în viață. De aceea, e necesar ca acesta să iasă împreună cu copilul afară, să se joace, să meargă la piscină, să se plimbe cu rolele, iar atunci când merg la picnic să ia cu ei o minge sau o coardă. Totodată, atunci când îi cumpărați un cadou copilului, gândiți-vă la utilitatea acestuia și la modul în care va putea să-l motiveze pe copil să facă sport”.  

Sportul educă la copii mai multe calități, cum ar fi cele fizice, volitive și motrice. Mai exact, sportul dezvoltă:

  • atenția;
  • agerimea;
  • încrederea în sine;
  • învingerea fricii;
  • curajul.

Nu impuneți copilul să facă ceea ce nu-i place

Nu-i impuneți copilului propriile dorințe. Lăsați copilul să încerce cât mai multe genuri de sport până când va înțelege ce i se potrivește lui. În niciun caz nu trebuie să-i impuneți copilului un anumit tip de sport, deoarece acesta poate să nu i se potrivească, iar, într-un final, copilul nu va mai dori să meargă la antrenamente.

O discuție cu profesorul de educație fizică sau cu antrenorul copilului ar putea să vă facă să înțelegeți mai ușor care gen de sport îi place copilului și de ce este atras.

Centrul de Sănătate Publică din mun. Chișinău susține că regula principală a exerciţiilor fizice este efectuarea lor în mod sistematic, pentru atingerea rezultatelor pozitive. Medicii recomandă să fie arse săptămânal cel puţin 2.000 kcal numai din contul activităţilor fizice. Regimul selectat al activităţii fizice trebuie să corespundă nivelului de pregătire a organismului, în special a sistemelor respirator şi cardiovascular.

Modul sedentar de viață constituie factorul de risc în apariţia şi dezvoltarea maladiilor sistemului cardiovascular, ictusului cerebral, obezităţii, diabetului zaharat, osteoporozei şi altor maladii. Pentru evitarea modului sedentar de viață şi diminuării riscului apariţiei multor boli grave trebuie ca fiecare persoană să se mişte activ, de exemplu, să meargă nu mai puţin de 10 ore pe săptămână.

Conform unor date statistice, în Republica Moldova, 4-7% din populaţie practică în mod regulat exerciţii fizice, în timp ce în SUA – 60%, în Suedia – 70%.

Sursa foto: uclan.ac.uk

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.