Skip to content Skip to footer

Mama, bloggerița și artista handmade Ana-Irina: „Niciodată nu voi promova un produs pe care nu l-am testat”

Niciodată nu promovează un produs pe blogul său fără să-l fi testat. Crede că anume sinceritatea de care dă dovadă în scrierile sale îi determină pe oameni să ajungă pe platforma ei și să rămână acolo. Pe lângă blogging, Ana-Irina Petrea face handmade – croșetează genți, ceea ce îi reușește de minune și atrage multă lume. Dovada sunt cei peste 25 000 de followers pe Instagram.

Ana-Irina are doi copii – Crina (5 ani) și Gabriel (3 ani). Ea și soțul său au aflat că vor deveni părinți, pentru prima dată, pe data de 24 decembrie, semn că este un dar de Crăciun de la Dumnezeu. Ana-Irina era studentă în anul I la masterat și simțea că devine tot mai greu să facă față cerințelor de la facultate, ea fiind mereu străduitoare și implicată. Sarcina a fost o perioadă dificilă pentru ea (din cauza toxicozelor), mai grea decât nașterea propriu-zisă și creșterea copilului.

În cele din urmă, a decis să finalizeze primul an de masterat, să se dedice copilului pentru o perioadă, după care să revină la studii. Nu a fost așa. A alăptat timp de 1 an și 3 luni și a renunțat la masterat. Dar nu pentru totdeauna! Conștientă, a ales să își crească fetița acasă, fără implicarea bonelor.

Ana-Irina a fost dintotdeauna o femeie activă. Întrucât se dedicase în totalitate familiei, a început să simtă nevoia de comunicare. Așa a apărut blogul de familie „Mommy’s Precious” – din dorința de a intra în contact cu femei ca ea, care împărtășeau aceleași idei.

„Aveam sentimente noi, unele dintre ele – contradictorii. Atât de tare mi se schimbase viziunea „eu-studentă însărcinată” față de „eu-mamă”. Aveam nevoie să aud că nu sunt singura care se află în situația X, că și altcineva a trecut prin acel moment. Am început să scriu despre lucruri prin care trece fiecare femeie, ca ulterior să înțeleg că nu trăiesc nimic nou. Ideea mea a prins, pentru că am scris exact ceea ce simțeam. Ulterior, a început businessul – publicitatea”, povestește Ana-Irina.

Spre deosebire de publicitatea din revistele online sau de pe portalurile de știri, pe blogul „Mommy’s Precious” niciodată nu vei citi despre un produs doar pentru că Ana-Irina a fost plătită. O regulă fundamentală de care ține cont bloggerița este următoarea: „Sunt sinceră cu publicul. Nu voi promova niciodată un produs pe care nu l-am gustat/nu l-am testat”.

Ana-Irina dă asigurări că tot ce apare pe blogul său este trecut prin câteva filtre:

„Mulți oameni creează bloguri, pentru că din asta pot face bani. Și totuși nu le reușește. De ce? Pentru că este plătit doar acel om care poate influența opinia publică, pentru că este sincer. Să nu credeți că oamenii sunt proști, că o să creadă ce le oferiți/spuneți. Oamenii pot să vă asculte o dată, de două ori, dar o să se oprească dacă nu veți fi sinceri cu ei”.

Bloggerița primește zilnic circa 200 de mesaje. Chiar dacă pare greu de crezut, ea răspunde fiecărei persoane:

„Pentru a-l face pe cititor să rămână, am avut dintotdeauna o abordare personală față de fiecare persoană care mi-a scris, inclusiv în privat. Răspund fiecăreia, chiar și în timp ce îmi hrănesc copilul sau o mână îmi este ocupată cu macaraua lui Gabi. Pentru că eu trebuie să fiu acolo, alături de ei, chiar dacă nu e ușor”.

În ceea ce privește afacerile pe Internet, tânăra mamă mai vine cu o recomandare importantă: „Atunci când o companie îți propune să promovezi un brand pe o platformă care îți aparține, stabilește o taxă. Este o muncă pe care o depui și care trebuie remunerată”.

Ce mai poți face în concediul de maternitate, în afară de crearea unui blog? Ana-Irina demonstrează că poți face multe:

„Am citit mult, inclusiv cărți pe care nu le-aș fi citit niciodată: aventuri, detective, cărțile de istorie ale soțului. Când m-am plictisit de citit, am început să brodez și să croșetez. Apoi am practicat sport foarte mult timp. Chiar îmi venise și un gând de a face cursuri de antrenoare, dar m-am răzgândit. Am mers la cursuri de machiaj și de frizerie. Toate au fost utile. Niciodată nu este în plus să știi mai multe”.

Mai nou, Ana-Irina este urmărită și apreciată de femei datorită genților pe care le croșetează. Întotdeauna i-a plăcut să creeze, să împletească, să croșeteze și să brodeze, dar niciodată nu i-a trecut prin minte că va transforma această pasiune într-o afacere. Într-o zi, în timp ce se afla în concediul de maternitate cu cel de-al doilea copil, a văzut pe Facebook un anunț despre un masterclass pentru doritorii de a învăța să creeze genți. A mers la acele lecții și i-a plăcut. Inițial, a făcut genți pentru ea, apoi pentru prietene și „în secret” pentru câteva cititoare.

Rezultatul dorit nu i-a reușit din prima. A fost nevoie de multe nopți nedormite, de multă imaginație și răbdare. Era conștientă că materia primă și, cel mai important, timpul ei costau mult. Dar a meritat! Gențile confecționate de Ana-Irina au devenit un brand cunoscut în țara noastră. Ce-i drept, prețul genților e unul simbolic, dacă îl raportăm la munca depusă și materia primă.

Artista handmade pune accent pe originalitate. Acest lucru se vede, în primul rând, în țesătura genții. Firele sunt aduse de la o fabrică de textile care reciclează bumbac, de aceea nuanțele firelor sunt practic imposibil de găsit. Succesul atrage și răutate. Nu o singură dată, i-au fost furate fotografii cu lucrările sale și plasate pe alte pagini.

„Dacă te oprești să faci ceva, acel ceva trebuie să compenseze timpul, precum și venitul pe care l-ai fi obținut din altă parte. Ca să fac față cererilor clientelor și să actualizez blogul, sunt nevoită să lucrez și noaptea. Nu mă culc mai devreme de ora 2:00 și mă trezesc la 7:30”, mai spune Ana-Irina.

Soțul ei, Mihai, este cel care o susține și mereu îi spune că are încredere în ea. Se implică în realizarea visului ei și în viața de familie: pregătește dejunul, duce/aduce copiii de la grădiniță etc. O regulă e strictă – weekendul e doar pentru familie, de aceea Ana-Irina îl savurează la maximum alături de soț și copii.

Ana-Irina crede în visul său, pentru că asta e ceea ce îi place și îi aduce satisfacție. Speră să își poată dezvolta afacerea, pentru ca apropiații să îi spună: „E bine că ai ales asta și ai avut încredere în talentul și pasiunea ta”.

Mottoul Anei-Irina Petrea – „Îmi place să fac ziua ceea ce visez noaptea, întotdeauna am crezut în puterea gândului și în materializarea viselor. Desigur, nu fără muncă și perseverență”. 

Menționăm că Ana-Irina Petrea se numără printre speakerii primei ediții „WOW Business Mom”. suntparinte.md a fost partenerul evenimentului.

Sursa foto: Ana Irina; Mommy’s precious/Facebook

Vezi și:

Despre afacerea de succes a Adrianei Arnaut, inițiată în concediul de maternitate: „E greu, dar sacrifici și lucrezi”

Cum a combinat Olga Țăpordei afacerile cu maternitatea: „Ajungeam la ascensor, lacrimile curgeau, aveam un tremurici”

Daniela Reniță – artista handmade care a lansat o afacere din pasiunea de a crea pentru copilul său

Cine este femeia din spatele „Evaśport”: „Să nu ne temem, trebuie să depășim fricile și să creștem!”

Avertizare! Preluarea conținutului, fără a cita sursa, dăunează grav imaginii instituției dvs. Puteți prelua în limita a 500 de caractere, dar să citați sursa cu link activ. Conținutul poate fi preluat integral doar cu permisiunea redacției Suntparinte.md.

Adresa: str. Alexei Mateevici, 46/1, Chișinău, Republica Moldova
Număr de contact: 068 294 424

CMT © 2024. Toate drepturile rezervate.