Util pentru părinți

Învaţă-l pe copil să-i placă sănătatea! Ce nu trebuie să lipsească din alimentația celui mic

Postat de februarie 27, 2017 No Comments

Alimentația corectă înseamnă sănătate. Acest lucru trebuie să-l înțeleagă fiecare copil încă de la vârste fragede, iar principalul rol în promovarea alimentației corecte o are părintele. El este cel care îi dă un exemplu și îl îndeamnă pe cel mic să mănânce corect și sănătos.

Antrenoarea de fitness Nadejda Negarî a relatat pentru Suntparinte.md că atât cei mici, cât și adulții au nevoie de o alimentație cât mai naturală, proaspătă și diversificată. Fiecare persoană trebuie să aibă trei mese și două gustări pe zi, să consume salate proaspete, cel puțin cinci fructe și legume proaspete de diverse culori și să hidrateze corpul (câte 40 de ml de apă la kg corp), iar copiii ar trebui să fie mai hidratați, deoarece ei sunt formați 70 la sută din apă și toate procesele metabolice sunt bazate, la fel, pe apă.

Este foarte important ca părinții să formeze un meniu al zilei bogat în proteine, glucide și lipide. Proteinele ar trebui să ocupe 20 la sută din meniu, lipidele – 20 la sută și glucidele – cel mai mult (60 la sută). De asemenea, este foarte important ca micronutrienții (vitaminele și mineralele ca fierul, calciul, potasiul, magneziul etc.) și macronutrienții (proteine, carbohidrați și grăsimi, indispensabile organismului nostru) să nu lipsească din meniu.

Principalele alimente care ar trebui să se regăsească în alimentația copilului sunt:

  • brânzeturi (lapte, brânză, băuturi acidulate, care ajută la dezvoltarea sistemului ostioarticular);
  • grâne;
  • terci de ovăz;
  • terci de porumb;
  • hrișcă;
  • ficat;
  • pește (bogat în fosfor și Omega 3, care ajută la o dezvoltare armonioasă atât fizică, cât și psihică).

Reguli care nu trebuie ignorate de părinți

În zilele noastre, oamenii sunt mult prea grăbiți și ocupați și, de multe ori, nu au timp pentru a lua o masă decentă, calitativă și bogată în nutrienți. De aceea, pentru a evita asemenea situații, copiii trebuie să fie obișnuiți de mici cu alimentația sănătoasă, deoarece mesele bogate în minerale și vitamine le permit copiilor să crească armonios și să învețe mai bine.

Prinre principalele reguli care nu ar trebui ignorate de părinți sunt:

  • să nu le formeze copiilor obiceiuri alimentare;
  • să-i învețe să evite fast-foodul și junk foodul;
  • să nu-i lase să plece la școală fără ca să ia micul dejun;
  • să le pregătească o gustare în caserolă.

Totodată, este bine să explicăm pe înţelesul copiilor de ce sunt bune alimentele proaspete și care sunt beneficiile acestora. Iar atunci când procurăm produse de la magazinele de legume/fructe, trebuie să mergem împreună cu cei mici, pentru a educa astfel ideea consumului de alimente calitative și sănătoase.

Sursa fotografiei: www.veganbio.com

Lasă un comentariu