Expert: În ce mod cerealele din comerț dăunează sănătății
Util pentru părinți

Expert: În ce mod cerealele din comerț dăunează sănătății

În reviste și în reclame, copiii zâmbitori își încep ziua cu un bol de cereale cu lapte. Această imagine a devenit atât de comună încât mulți părinți nu ezită să le ofere copiilor la micul dejun. Nutriționistul Corina Dascălu însă atenționează că cerealele din comerț sunt dăunătoare sănătății.

„Moda consumului de cereale la cutie crește în ultima perioadă și asta ar trebui să ne îngrijoreze. Vedem tot mai des pe rafturile din supermarketuri ambalaje colorate care nu doar atrag prin culori, desene, eroi din desene animate, ci și prin gust, miros, aspect atrăgător”, susține nutriționistul Corina Dascălu.

Expertul ne îndeamnă să ne uităm dincolo de cutia frumoasă și să realizăm că în spatele acesteia stă una dintre cele mai profitabile industrii alimentare:

„Deja cuvântul profitabil ar trebui să ne îngrijoreze. Studii nepublicate au arătat că șobolanii care au mâncat ambalajele cerealelor au trăit mai mult decât cei care au mâncat cerealele propriu-zise”.

În context, Corina Dascălu vine să ne explice de ce cerealele sunt dăunătoare și cum le putem înlocui:

„În procesul de prelucrare a cerealelor sunt utilizate temperaturi și presiuni înalte pentru a produce fulgi și alte forme de cereale. Această procesare schimbă structura moleculară a proteinelor din cereale, producând neurotoxine. Pe lângă astea, cerealele conțin adesea ingrediente modificate genetic, împreună cu foarte mult zahăr și aditivi artificiali”.

Conform expertului, o altă acțiune greșită pe care o facem deseori la micul dejun este adăugarea laptelui, care este un aliment greu digerabil.

„Un mic dejun sănătos, indiferent de vârstă, trebuie să includă alimente reale, bogate în elemente nutritive, ce oferă organismului energie și forță pentru o zi întreagă. Din această categorie fac parte smoothie-urile crude, sucul proaspăt din legume și fructe presate la rece, ovăzul crud înmuiat și superalimentele precum goji, semințe de chia sau pur si simplu fructe”, ne sfătuiește specialistul.

În special pentru copii, Corina Dascălu recomandă terciul din cereale precum ovăzul, înmuiat peste noapte într-un amestec cu semințe, nuci, stafide. Înmuierea peste noapte eliberează elementele nutritive și descompune acidul fitic din cereale, ajutând digestia. Micul dejun poate fi completat cu o cană de ceai.

Sursă foto: healthbeginswithmom.com

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.