De la ce vârstă poate să înceapă copilul să studieze o limbă străină
PreșcolarȘcolar

De la ce vârstă poate să înceapă copilul să studieze o limbă străină

By 11/11/2016 martie 10th, 2021 No Comments

Sursa foto: UNICEF Moldova

Cunoașterea unei limbi străine îți oferă multe oportunități – de la dezvoltarea pe plan profesional până la cunoașterea culturilor altor țări. Pentru a însuși cât mai ușor o limbă străină, studierea trebuie să înceapă de la o vârstă fragedă, când copilul învață fără să depună mult efort.

Olga Soltinschi, profesoară de limba engleză, susține că orice copil este capabil să învețe o limbă străină, însă e foarte important ca procesul să fie unul distractiv, adaptat nivelului și necesităților copilului.

Nu există o anumită vârstă pentru începerea studierii unei limbi străine în rândul copiilor. Studierea poate începe chiar odată cu învățarea limbii materne, atunci când copilul este asemenea unui burete ce absoarbe toată informația.

Limbile străine ar trebui să fie învățate de către copii cât mai devreme posibil, deoarece acestea au o importanță majoră în procesul de dezvoltare a creierului în primii trei ani de viață. Învațarea unei limbi străine de la o vârstă fragedă dezvoltă memoria, imaginația, creativitatea și capacitatea de a rezolva probleme.

Pentru copiii mici este recomandată introducerea limbii străine de către părinți sau bonă – persoane care petrec mai mult timp cu copilul. În același timp, copiii de vârstă preșcolară sau școlară trebuie să fie antrenați în diverse activități ce includ practicarea limbii străine pe care o studiază. Astfel, procesul va deveni distractiv și, totodată, eficient.

Cele mai eficiente metode de studiere

Metodele de studiere a unei limbi străine variază de la un copil la altul, deoarece fiecare copil are puncte tari și puncte slabe, lucruri pe care le preferă și care îi displac. Din aceste considerente, înainte de a începe studierea unei limbi străine, este necesară cunoașterea dintre copil și profesor.

  • Una dintre metode este jocul. Aceasta este distractivă, captivantă și eficientă. Poate fi introdusă în activitățile de rutină ale familiei și este distractivă pentru toți membrii familiei. Mai mult, această metodă poate contribui la o dezvoltare armonioasă a relației părinte-copil.
  • Învățarea prin repetare. Prin repetare, ideile devin mai clare și este încetinit procesul de uitare a informaţiei. De aceea, copilul trebuie să audă și să repete cât mai multe cuvinte simple.
  • Învățarea prin muzică. Copiilor le place să cânte și să danseze – activități care pot fi utilizate eficient în procesul de studiere. Profesorul poate dansa alături de copil, imitând sau explicând anumite cuvinte prin gesturi.
  • Învățarea prin vizionarea filmulețelor video sau prin intermediul jocurilor la computer. Este o metodă eficientă, dar pe care Olga Soltinschi nu o recomandă, deoarece „reprezintă un impediment în dezvoltarea imaginației și creativității copiilor”.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.