Skip to content Skip to footer

De azi, Telefonul Copilului este disponibil online. Spune-i specialistului problema ta

Copiii și părinții care au nevoie de consiliere psihologică și doresc să afle mai multe despre accesul la servicii sociale pot accesa pagina web a serviciului „Telefonul copilului”. Aceștia vor putea vorbi cu un specialist inclusiv prin intermediul Skype-ului. 

Site-ul conține sfaturi pentru părinți, informații despre drepturile copiilor, reguli privind siguranța online, recomandări pentru a îmbunătăți relațiile cu semenii etc.

Pagina a fost lansată astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, unde a fost prezentat și un raport de activitate al Serviciului „Telefonul Copilului” timp de doi ani. Astfel, pe parcursul a doi ani au fost recepţionate 12.371 de apeluri, cu 2009 apeluri mai multe comparativ cu primul an de activitate (raportul integral poate fi citit AICI).

dddd_0

Cei mai mulți dintre copii au adresat întrebări cu privire la comunicarea defectuoasă cu părinţii sau rudele apropiate, probleme de relaţionare între semeni, hârțuire în şcoală sau în cercul de încredere, lipsa de comunicare şi sentimentul de singurătate, subiecte de sexualitate.

La fel, de serviciile „Telefonul Copilului” au beneficiat persoanele adulte care se informează despre: servicii alternative de protecţie, modalitatea de stabilire a regimului de întrevedere, modul de obţinere a ajutorului material, procedura de înscriere în instituţii preşcolare etc.

În acest sens, autoritățile au venit cu un șir de recomandări, printre care:

  • dezvoltarea şi promovarea unor campanii tematice de informare a publicului larg privind semnele de neglijare şi diferite forme de violenţă asupra copilului;
  • optimizarea mecanismului intersectorial existent pentru a răspunde eficient la cazurile de cerşit în care sunt implicaţi minorii;
  • deschiderea unor centre specializate pentru copiii cu comportament deviant;
  • crearea unor programe sau servicii pentru părinții/ îngrijitorii care fac abuz de substanțe alcoolice în vederea diminuării consumului lor.

Menționăm că „Telefonul Copilului” este un serviciu global de asistenţă telefonică gratuită pentru copii, care operează cu un număr pan-european 116111, accesibil în 28 de state ale Uniunii Europene.

În Republica Moldova acest serviciu a fost lansat în iunie 2014, fiind implementat de Centrul Internaţional „La Strada” și gestionat de Ministerul Muncii, Protecției Sociale și Familiei.

Serviciul „Telefonul Copilului” activează non-stop, apelul este gratuit, confidențial și anonim. Acesta dispune și de mijloace de comunicare pe internet: skype: TelefonulcopiluluiMoldova116111 și pagina web: www.telefonulcopilului.md.

Avertizare! Preluarea conținutului, fără a cita sursa, dăunează grav imaginii instituției dvs. Puteți prelua în limita a 500 de caractere, dar să citați sursa cu link activ. Conținutul poate fi preluat integral doar cu permisiunea redacției Suntparinte.md.

Adresa: str. Alexei Mateevici, 46/1, Chișinău, Republica Moldova
Număr de contact: 068 294 424

CMT © 2024. Toate drepturile rezervate.