Cum să diminuezi efectele negative ale schimbării orei asupra somnului copilului
Util pentru părinți

Cum să diminuezi efectele negative ale schimbării orei asupra somnului copilului

By 29/03/2017 martie 29th, 2020 No Comments

Trecerea la ora de vară poate perturba ceasul biologic. Schimbările pot afecta ușor atât adulții, cât și copiii. În aceste condiții, organismul are nevoie de o perioadă de acomodare. Pentru a depăși mai ușor această situație, este necesar ca părinții să-și realizeze un plan. 

Fiecare copil este diferit, de aceea pe unii micuți schimbarea orei poate să-i afecteze mai mult decât pe alții, care nici nu simt această trecere.

Ludmila Cuzneț, medic neurolog-pediatru la Institutul Mamei și Copilului, susține că, în prima săptămână după trecerea la ora de vară, unii copii pot fi iritabili și somnoroși din cauză că se trezesc mai greu. Ca urmare, poate fi afectată calitatea somnului. Astfel, părinților le este recomandat să facă un plan ca să-l ajute pe copil să se acomodeze treptat la ora de vară.

Pe parcursul a 1-2 săptămâni, părintele trebuie să adoarmă copilul cu 15 minute înainte de ora la care obișnuia cel mic să se culce. Dacă va fi făcut acest exercițiu în fiecare seară, atunci organismul copilului se va adapta foarte ușor.

Când trebuie să culci copilul

Specialiștii recomandă ca micuțul să meargă la somn în intervalul 21:30 – 22:00 pentru a avea un somn calitativ. Totuși, nu este garantat că el va adormi imediat. De aceea, în cazul în care copilul este iritat, este recomandat ca el să bea ceai pentru liniștire; după ora 18:00 să-i fie limitat accesul la calculator, televizor și la jocurile care excită și irită.

Micuții cu vârsta cuprinsă între 4 și 12 luni trebuie să doarmă circa 12-16 ore. Copiii cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani au nevoie de un somn de 9-12 ore.

Pentru copiii mai mari este recomandat somnul de aproximativ 8-10 ore. Ludmila Cuzneț spune că aceste recomandări sunt respectate rar, din cauză că programa școlară este încărcată sau cerințele față de copil sunt mari.

Potrivit cercetărilor, tulburările generate de schimbarea orei de vară variază de la câteva zile până la două săptămâni. În cazul copiilor, adaptarea poate avea loc mai repede.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.