Siguranța familiei

Ce trebuie să cunoști când lucrezi în fața computerului. Exerciţii utile pentru fiecare

Postat de aprilie 5, 2017 No Comments

Odată cu progresul tehnologiilor informaţionale, computerul a pătruns practic în fiecare familie, cei mai interesaţi fiind copiii. Trebuie însă de menţionat că în acest proces de ocupaţie persistă factorii de risc, care pot influenţa negativ starea de sănătate – suprasolicitarea vederii, poziţia încordată de lungă durată în faţa calculatorului, lucrul monoton etc.

În continuare, Vladimir Bugan, medic igienist la Secţia sănătatea ocupaţională din cadrul Centrului de Sănătate Publică Chișinău, vă propune unele exerciţii fizice pentru combaterea oboselii neuropsihice, neurosensoriale şi fizice (în special persoanelor care sunt antrenate în activitatea zilnică la computer):

Exerciţiul 1. Îndreptarea ţinutei – şezând pe scaun, picioarele se sprijină de podea, mâinile – în şolduri.

  1. Ducem mâinile la ceafă, cu degetele încleştate, trunchiul se aruncă înapoi, capul – la fel, toţi muşchii se încordează la maximum. Se efectuează inspiraţie adâncă.
  2. Aplecare uşoară a trunchiului înainte – expiraţie. Exerciţiul este repetat de 4-5 ori în timp moderat.

Exerciţiul 2.

  1. Şezând pe scaun, îmbrăţişăm umerii cu mâinile, picioarele drepte se sprijină pe podea – inspiraţie.
  2. Cu mâinile ţinute la tâmple, aplecăm capul în jos, piciorul drept, apoi stâng, îndoit la genunchi, este dus spre cap, încordând muşchii abdomenului – expiraţie. Exerciţiul este repetat de 3-4 ori în timp moderat.

Exerciţiul 3. Aplecarea corpului cu rotaţii. Poziţie inițială – mâinile pe umeri, picioarele îndoite la genunchi se sprijină pe podea.

  1. Aplecăm corpul înainte, cu cotul stâng atingem genunchiul drept – expiraţie.
  2. Revenim la poziţie inițială – expiraţie. Exerciţiul este repetat de 4-5 ori în ritm lent, atingând cu cotul genunchiul stâng şi drept.

Exerciţii pentru ochi

Poziţia iniţială – aşezare comodă, coloana vertebrală dreaptă, ochii deschişi, privirea îndreptată înainte. Exerciţiile se îndeplinesc uşor, fără efort.

Exerciţiul 1. Privirea se îndreaptă la stânga – la dreapta, la drepta – înainte, în sus-înainte, în jos-înainte, fără reţineri în poziţiile îndreptate. Repetați de 8-10 ori.

Exerciţiul 2. Privirea se îndreaptă pe diagonală: la stânga – în jos – înainte, la dreapta – în jos – înainte, la stânga – în sus – înainte şi treptat, creşte durata de timp în poziţia îndreptată, respiraţia liberă. Repetați de 8-10 ori.

Exerciţiul 3. Mişcări circulare ale ochilor – până la 10 cercuri în stânga şi în dreapta. La început rapid, treptat treceți la un ritm mai lent.

Lasă un comentariu