Alimentația în timpul alăptării. Produsele periculoase pentru nou-născut
Bebeluș

Alimentația în timpul alăptării. Produsele periculoase pentru nou-născut

Alăptarea constituie una dintre experiențele speciale din viața de mămică. Tot ea reprezintă o metodă eficientă de a întări imunitatea nou-născutului și de a-i furniza toate substanțele nutritive necesare.

„Copilul este ceea ce mănâncă mama”, spun medicii. Alimentația femeii trebuie să fie echilibrată, consistentă și sănătoasă, deoarece ea afectează direct cantitatea și calitatea laptelui matern. Efectele produselor consumate de către mamă variază de la un copil la altul, de aceea nu există o dietă precisă pe care trebuie să o urmeze femeia.

Cu toate acestea, este bine să ții cont de o serie de recomandări ce îți pot fi de folos:

  • Evită mâncărurile grase, prăjite și afumate, deoarece aduc cu ele doar grăsimi și pot provoca o stare de disconfort pronunțat bebelușului. În schimb, consumă carne slabă, precum cea de pui și curcan, făcută la grătar, la cuptor sau la aburi.
  • Renunță la condimente și la alimentele cu un miros puternic (ceapă, usturoi, țelină, hrean), deoarece pot modifica gustul laptelui. Acest lucru poate face bebelușul să renunțe la sân.
  • În prima jumătate de an, nu consuma produse ce balonează, cum ar fi varza, fasolea, lintea, strugurii sau merele verzi. Dacă încalci această recomandare, sugarul poate avea colici, gaze și diaree. După luna a șaptea, poți introduce produsele enumerate, însă într-o cantitate moderată. Monitorizează bebelușul pentru a observa dacă îi produc vreo stare de disconfort.
  • Consumă cu prudență alimente cu un risc sporit de a dezvolta o alergie. În această categorie intră porumbul, arahidele, căpșunele, zmeura, prunele, semințele etc.
  • Consumul de alcool este interzis în timpul alăptării. În trecut, multe femei considerau că berea contribuie la sporirea cantității de lapte. Acesta este un mit. Alcoolul din băuturi ajunge în laptele matern în aceeași concentrație ca nivelul de alcool din sânge.
  • Interzis este și fumatul. Nicotina trece direct la copil prin intermediul laptelui matern și poate cauza diaree, colici și greață. Fumatul în apropierea unui sugar duce la bronșită, astm sau pneumonie, fiind foarte periculos.
  • Majoritatea medicilor recomandă mamelor să se abțină de la produsele ce conțin cofeină (ceai, cafea, ciocolată, cacao), deoarece pot duce la nervozitatea bebelușului și la stări de insomnie. Pentru a asigura un somn liniștit sugarului, consumă apă plată sau lapte și sucuri naturale în cantități scăzute.

Fiecare copil este unic, de aceea e necesar să observi ce alimente îi fac bine. Dacă observi că un anumit produs îi creează colici, de exemplu, elimină-l pentru patru-șapte zile și supraveghează copilul. Dacă micuțul se simte mai bine, atunci ar fi cazul să renunți la acest aliment. În cazul în care colicile continuă, caută o altă cauză în alimentația ta.

Sursă foto: Arhivă UNICEF

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.